تکلیف جلسه ٤، قیف خرید

این متن بر اساس یک تجربه واقعى تنظیم شده است که من سعى دارم آن را در قالب موضوع درس جلسه گذشته توصیفش کنم:


Pre- awareness: 

از آنجاییکه کشور امارات، کشورى اسلامى است طبیعتاً مناسبت هاى مذهبى بهترین زمان براى بعضى تبلیغات هستند. ما در این مرحله تلاش کردیم با حداقل هزینه تبلیغى گسترده را با Digital Media (Email & SMS Marketing) درانتهاى ماه رمضان، براى عید فطر در سراسر شهر انجام دهیم. در این مرحله متن اس ام اس هایى برای تبریک آماده و براى حدود ١٢٠،٠٠٠ نفر ارسال شد. در زمینه ایمیل ما توانستیم با ساختن انیمیشن با فرمت GIF، طرح متفاوتى ایجاد کنیم تا گیرندکان ایمیل را وادار کند بعد از بازکردن آن مدتى مکث کنند و انیمیشن را تا انتها دنبال کنند. در این مرحله ما گروه خاصى را مد نظر قرار ندادیم ،غیر از اینکه قشرى را که براساس ملیت معمولا خود صاحب بیزینس نیستند را از لیست خارج کردیم.


Awareness:

در ایمیل تنها اطلاعات راجع به فرستنده، لوگوى شرکت و آدرس وب سایت بود و طبیعتاً از این تعداد دریافت کنندگان ایمیل، تعدادى که این ایمیل برایشان جذاب بود، اطلاعات را نگه داشتند.در اس ام اس هم تنها نام شرکت و آدرس وب سایت به متن تبریک ضمیمه شده بود.


Desire:

کسانى که علاقمند شده بودند ،به سایت مراجعه کردند تا اطلاعات بیشترى درباره سرویسهای ما بدست بیاورند.

خوشبختانه سایت ما از رنکینگ نسبتا خوبى برخوردار بود و این موضوع آنها را ترغیب کرد که با ما تماس بگیرند.


Consider:

در این مرحله مشترى ها بعد از سئوالات متداول تمایل خود را براى ملاقات با ما ابراز مى کنند. ملاقات صورت گرفته ، نمونه کارها دیده مى شودو مسائل و جزییات بررسى مى شوند. مشترى منتظر اعلام قیمت از طرف ماست که حتما از طریق ایمیل فرستاده مى شود.


Prefer:

مشترى به جستجو و مقایسه کیفیت سرویسها و قیمت هاى رقبا نسبت به ما مى بردازد.


Decision:

 بر اساس اطلاعاتى که جمع اورى کرده، شرکت ما را انتخاب مى کند و حال زمان تصمیم گیرى راجع به سرویسهایى است که انتخاب مى کند.


Purchase:

قرارداد امضا شده و پیش پرداخت ها دریافت مى شود.


Utility:

درپایان تحویل کار، غیر از سودى که از این پروژه بدست مى آید، پروژه هاى دیگرى از همین مشترى آغاز شده و این ارتباط ادامه دار است.




با تشکر

شهلایى

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.