جلسه ٧ بازاریابى-سیاستهاى قیمت گذارى شرکت


 براى قیمت گذارى روى سرویسهاى یک شرکت تبلیغاتى موارد مختلفى مى توانند تاثیر کذار باشند، مثلا در مورد طراحى و چاپ ، کیفیت کار اهمیت زیادى براى مشترى دارد، چون خلاقیت یک طرح مى تواند مشترى را ترغیب کند که براى آن هزینه بیشترى کند. در مورد چاپ هم کیفیت اهمیت دارد، اما اصولا عرف بازار د به ما اجازه مى دهد که بین 20 تا 30 درصد سود روى نظارت بر کار داشته باشیم و بیش از این میزان احتمالاً به از دست دادن مشترى منجر مى شود، پس اصولا سیستم قیمت کذارى رقباى ما در قیمتهاى ما تاثیرکذار است چراکه در زمینه فعالیت تبلیغات، نمى توان از همه مشتریان انتظار درک از کیفیت یا خلاقیت داشت و در بیشتر مناقصه ها بعد از بحران اقتصادى ، براى  مشتریان ما در ارگانهاى دولتى ، موضوع قیمت ،اولین اولویت براى انتخاب شرکتى که قرار است خدمات ارائه دهد و به همین دلیل شناخت بازار و قیمتهاى رقبا حائز اهمیت است.

در Media Buying هم از آنجا که فقط 2 تا 3 شرکت هستند که خدمات اجاره مکان بیلبرد را برعهده دارند باید حد و حدود میزان سودى که از مشترى دریافت مى شود مشخص باشد، مثلا مى توان فقط به سودى که از تخفیف 20 تا 30 درصدى Media Buyer ها به شرکتهای تبلیغاتی به عنوان شرکت همکار، بسنده کرد و سود اضافه  بر آن را در نظر نگرفت. اما این سیاستها بر اساس مشترى، نوع کار و قد و اندازه پروژه ها قابل تغییر است. بطور کلى درصورتی که قیمت ها خارج از عرف بازار باشند، مشترى به رقبا مراجعه مى کند و حتى این شرکت فرصت نمى کند تا تفاوت کیفیت خدمات خود را به مشترى نشان دهد. به همین دلیل معمولا ما در اولین قراردادها و پروژه ها با مشترى، سعى مى کنیم نرخ خدمات را متعادل نگه داریم و سود بیشتر خود را از ادامه همکارى با مشترى خواهیم داشت. 

تاکید مى کنم متعادل نگه داشتن قیمت ها هرگز به معنى ارزان فروشى نیست و ارزان فروشى خود باعث ایجاد بى اعتمادى به کیفیت کار در ذهن مشترى است و با اینکار شما به مشترى القا مى کنید که ما از کیفیت خدمات و مهارت خود مطمئن نیستیم و این امر از لحاظ روانى ارزش سازمان شما را زیر سئوال مى برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.