Marketing Strategy/ تکلیف جلسه سوم

Product Development

1. OEM: Original Equipment Manufacturer

یعنى می توان از طرح و قالب و تکنولوزى و زیرساختهاى یک شرکت استفاده کرده و نیازى نیست برند خودش کارخانه داشته باشد. به این روش تولید دستمزدى می کویند مانند برندهای محسن، کلستان، یک و یک


٢.ODM: Original Design Manufacturer

در این مورد تمام محصول طراحى شده و در تولید نظارت کامل هست و حتی بخشی از تکنولوزی و زیرساختها از آن برند است ولی از زیرساختهاى قبلى کارخانه دیکر استفاده مى کند

مانندApple  ، NESTLE,  کلرنک


٣.KEIRETSU 

Japanese, در این حالت یک شرکت می تواند صاحب خط مونتاز باشد و بهترین قظعات را از جاهاى مختلف جمع آوری مى کند و سر هم کرده و فروش و بازاریابى ممکن است متعلق به شرکت دیکر است مثل تویوتا، سونى ، کیا و هیونداى


٤. KASUMA

Japanese,  شرکتى شرکت دیکرى را که محصول خاصى تولید مى کند را مى خرد. و آن شرکت هم براى خودش تولید مى کند هم دیکران.

مثل  Samsung, LG 

-----------------------------------------------

توسعه محصول

Produce a Prototype: نمونه هاى اولیه و مفهمومى تهیه کنید و در معرض دید قرار دهید.

Don't Consider it as the final Product:  هر محصولى که دارید آنرا بصورت محصول کامل نبینید و همیشه به فکر توسعه آن باشید.

Make it economic: هزینه هاى تولید را صرفه جویى کنید.  این قسمت مهمترین بخش بازاریابى است.

Make it useable:  دموى محصول را قابل استفاده بسازید.

Make it preferable: روى بسته بندی و زیبایى محصول کار کنید.

-----------------------------

بازاریابى آزمایشى/ Test Marketing

1. Nano Marketing/ بازاریابی خیلى خرد: مثلا معادل ١ درصد تا ٠/٠٣ درصد بازار شما جقدر است، در آنجا بازاریابى دقیقی در مقیاس کمترى انجام مى دهیم.

2. Internal marketing/ بازاریابى داخلى: بازاریابى دقیقی که درون سازمان خودتان انجام مى دهید تا بازخورد و نتایج آنرا ازبین کارکنان بدست آورید. مثل شرکت ال جى

بعد از آن موارد را بازبینى و اصلاح مى کنیم تا زمانى که در مارکت اصلی قابل ارائه باشد.

-----------------------------

تجارى سازى / Commercialization

Strategic: Marketing Mix, Marketing Plan

Tactical: Introduction, Launch

 : :NPI; New Product Introduction

: New Service Launch- NSL

Operational: Distribution , Pricing, PLC

----------------------------

استراتزی های ورود به بازار:

Slow Penetration:  قیمت کم/ تبلیغات کم

Low Skimming:  قیمت بالا/ تبلیغات کم: مثل برندهاى لوکس

Rapid Penetration: قیمت کم/ تبلیغات زیاد

High Skimming:  قیمت بالا/ تبلیغات زیاد: مثل Apple , Samsung

------------------------

Product/ Service Life Cycle

Introduction; در مرحله ورود محصول به بازار، مخاطبان ما بیشکامان هستند، حجم تولید کم است و رقیب زیادی وجود ندارد.

تمرکز بازاریابی باید روی شناساندن محصول باشد و تمرکز سیستم تولید بر روی رفع ایرادهای احتمالى


Growth: از فروش بیشتر می فهمیم که محصول در حال رشد است. مخاطبان peyrovanهستند ، رقابت در حال شکل کیری است. تمرکز بازاریابی باید در کسب سهم بیشتر بازار باشد و تمرکز تولید و توسعه در تهیه تنوع در محصول


Maturity:  اکر به جایی برسیم که فروش رشدی ندارد و کم و زیاد می شود.ورقابت زیاد شده است، تمرکز بازاریابی باید بر مشتری و وفادارسازى مشتری باشد و خدمات عالی بعد از فروش


Decline: بازار محدود شده است ، فروش کاهش یافته، رقیبی نداریم تمرکز کسب و کار باید روی نوسازی و تغییر و تحول باشد و بهبود محصول


--------------------------------

Marketing Strategies

١.Generic Strategies/ جایکاه سازى

USP: Unique Sales Position: من این برند را به این دلیل می خرم که.....

UVP: Unique Value Position: من این برند را به این دلیل ترجیح می دهم که....

٢.Attack Strategies/ کسب سهم از بازار

٣.Defense Strategies/  حفظ سهم از بازار

---------------------------------------------

مفهوم یکانکی: 

1.Cost Leadership:

Always the Lowest Costs

مثل IKea, MC Donald's , 

Lower cost to Customer:  شرکتها ارزانترند یعنی نوع کالا ارزان تر است.

برندهاى ارزان: مثل H&M , MAX, Forever 21


Lower cost to product:  هزینه مالکیت و خرید کمتر است.

برندهای مقرون به صرفه: ZARA, mango, Promod


2.Focus :

The best in the Category

علت ترجیح مردم بر یک کالا در واقع مطلوبیت است.

1. Focus on Product Attributes: تمرکز روی محصول

2. Focus on customer experience:  تمرکز روی تجربه مشتری

3. Focus on customer wants:  تمرکز روی خواسته مشتری


3. Differentiation:

Being / appearing different

1. Product Differentiation

2.  Market   Differentiation

3. Service  Differentiation

4. Concept  Differentiation

نکته: تمایز ها تاریخ مصرف دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.