تکلیف جلسه ٢: مشتریان کسب و کار من

زمینه فعالیت ما زمینه اى است که رقباى بسیاری دارد و آنجه مشتریان را متمایل به همکاری و دریافت خدمات از ما مى کند، نمونه کارهاى باکیفیت، پیکیری های منظم و به موقع و خوش قول بودن ما در مورد زمان تحویل کارهاست.

اصولآ بر خلاف ایران، شرکت ما بدون واسطه و رابطه تنها به دلیل قرار کرفتن در صفحه ابتدایی گوگل ، ٨٠ درصد مشتریان را در قدم اول به خود جذب مى کند. معمولآ بعد از تماس اول مشترى با ما و در اولین قرار ملاقات با وى در ٩٠٪ موارد مشترى به سرعت جذب شده و براى دریافت خدمات ابراز تمایل مى کند، در مرحله بعدى قیمتها از طریق ایمیل برای وی فرستاده می شود.(ما هرکز قیمتها را در همان جلسه اول با مشترى در میان نمی گذاریم و همین باعث مى شود بخشی از قدرت جانه زنی وی پایین بیاید.) قیمتها کاملا منصفانه است ولى ما خدمات خود را ارزان نمی فروشیم. در نتجه مشترى قدرت خرید این خدمات را دارد مکر اینکه جدا از طراحى، در مورد نحوه تبلیغات کزینه های ارزان ترى را انتخاب کند . مثلا به جاى تبلیغات محیطی ترجیح دهد که از تبلیغات در روزنامه ها استفاده کند که به هر صورت سرویسهای ما شامل هریک از این گزینه هاست. در واقع مشترى به نسبت بزرگی یا کوچکى تجارتش بطور کامل و صادقانه راهنمایی می شود تا در بهترین نوع تبلیغ و متناسب با بودجه و نوع تجارتش سرویس بکیرد.

مشتریان ما بعد از مدتى کاملا اعتماد کرده و ما را در تصمیم کیرى هایشان دخیل می کنند چراکه به این باور مى رسند که ما کاملا به منافع آنها اهمیت مى دهیم و به ازاى هرچه هزینه مى کنند، نتیجه می کیرند. این باعث مى شود که سراغ شرکتهاى رقیب نروند چراکه هر آن چه انتظار دارند برآورده مى شود و ٢٠ درصد باقى مشتریان ما از طریق همین مشتریان به ما معرفى میشوند.

ما ملزم به رعایت عرف و شرع آن جامعه هستیم و موازین اسلامى و تصاویر با پوشش معقول باید در کار ما رعایت شود. حتی ما باید در مواردی مسایل امنیتی و حکومتی آن کشور را در نظر بکیریم تا کارها به سهولت انجام شوند. 


با تشکر

غزال شهلایى

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.