-
Marketing Strategy/ تکلیف جلسه ٦
پنجشنبه 28 آبان 1394 00:11
توسعه Marketing Plan (برنامه اجرایى) هر شرکت باید قبل از Marketing Plan، برنامه جامعى در زمینه کلیه اقدامات یک شرکت (Business Plan) داشته باشد. برنامه هاى توسعه یک شرکت که بر اساس آن، اقدامات و اهداف آن شرکت نوشته مى شود. Marketing Plan، فعالیت ها و رویکرد هاى شرکت به یک گروه خاص، رقیب خاص یا موقیعت خاص را نشان مى...
-
Marketing Strategy/ تکلیف جلسه ٥
دوشنبه 25 آبان 1394 12:25
خلاصه اى از نکات جلسه قبل: شرکتها بر اساس استراتژى جایگاه ساز، تصویرى در ذهن مشترى ایجاد مى کنند که مبتنى بر 2 مورد است: 1- هزینه (ارزانتر یا مقرون به صرفه تر) 2- تمایز (آنچه آن را متفاوت کند) بر اساس جایگاهها شرکتها به 4 گروه و نقش تقسیم مى شوند: 1. رهبر بازار: بزرگ کردن اندازه بازار- بزرگ کردن سهم خود از بازار- حفظ...
-
Marketing Strategy/ تکلیف جلسه ٤
چهارشنبه 13 آبان 1394 13:26
بر اساس استراتژى ها شرکتها در بازار جایگاه دارند: _Cost Leadership - Focus - Differentiation ------------------------------------------------------------ Market Leader/رفتار بازار شاخصه هایى دارد. اولین کارى که مى کند بزر گ کردن بازار است. مثلا ١٠ سال قبل سرانه مصرف بستنى در ایران براى هر یک نفر، نیم کیلو بود ولى...
-
Marketing Strategy/ تکلیف جلسه سوم
چهارشنبه 22 مهر 1394 16:10
Product Development 1. OEM: Original Equipment Manufacturer یعنى می توان از طرح و قالب و تکنولوزى و زیرساختهاى یک شرکت استفاده کرده و نیازى نیست برند خودش کارخانه داشته باشد. به این روش تولید دستمزدى می کویند مانند برندهای محسن، کلستان، یک و یک ٢.ODM: Original Design Manufacturer در این مورد تمام محصول طراحى شده و در...
-
Marketing Strategy/ تکلیف جلسه دوم
چهارشنبه 22 مهر 1394 15:49
How to develop a product ایده بردازى : یک فرایند سیستماتیک و مستمر برای یافتن فرصت هاى جدید برای سودآوری بایدار براى سازمان منبع اصلى ایده بردازى: نیروهاى داخلى و مشتریان تکنیک هاى علمى آن: -ورودی های موقت / Random Inputs - بیرون از خط فکر کردن - برعکس فکر کردن - مهندسی معکوس - Scamper: S:Substitute C: Combine...
-
Marketing Strategy/ تکلیف جلسه اول/ GE Matrix
چهارشنبه 15 مهر 1394 12:42
GE Matrix کسب و کار من: Media Buying Web Services Mobile Application High Full Marketing Services Print-Digital & Offset Design Services Medium Industry Attractiveness - Events Gift Items Low High Medium Low Business Strength Web services includes; design, Development and Maintenance*
-
جلسه ٧ بازاریابى-سیاستهاى قیمت گذارى شرکت
دوشنبه 26 مرداد 1394 17:44
براى قیمت گذارى روى سرویسهاى یک شرکت تبلیغاتى موارد مختلفى مى توانند تاثیر کذار باشند، مثلا در مورد طراحى و چاپ ، کیفیت کار اهمیت زیادى براى مشترى دارد، چون خلاقیت یک طرح مى تواند مشترى را ترغیب کند که براى آن هزینه بیشترى کند. در مورد چاپ هم کیفیت اهمیت دارد، اما اصولا عرف بازار د به ما اجازه مى دهد که بین 20 تا 30...
-
تکلیف جلسه ٧، محاسبه قیمت جدید کالا
دوشنبه 26 مرداد 1394 00:29
درصورتىکه اطلاعات ما بصورت زیر باشد، براى محاسبه قیمت جدید کالا به اینصورت عمل مى کنیم: P1=10.000 P2=x Qd1= 1.000.000 Qd2= 2.000.000 Qd=Qd2-Qd1∆ P= P2-P1∆ (10.000+ p2)/3.000.000 × 1.000.000/(p2-10.000) = 1 40000=2000 P2 P2=20.000 P1=10.000 P2=x Qd1= 2.000.000 Qd2= 10.000.000 Qd=Qd2-Qd1∆ P= P2-P1∆ P2=110.000
-
تکلیف جلسه 6، بخش آخر
دوشنبه 19 مرداد 1394 15:56
سیستم هاى پخش اصولا به ٣ دسته تقسیم مى شوند: 1. انحصارى Exclusive ٢. انتخابى Selective 3. مویر گى Intensive محصول ما خدماتى است و شامل خدمات و سرویسهاى طراحى ،چا پ ، وب سایت، اپلیکیشن موبایل و انواع مارکتینگ می شود. این نوع محصول، انتخابى است به این دلیل که مشتری براى دریافت آن باید اطلاعاتى جمع آوری کند و ضمن ارزیابى...
-
تکلیف جلسه 6، بخش سوم
دوشنبه 19 مرداد 1394 14:24
در شرکت تبلیغاتى درصورتیکه وب سایت را یک main product در نظر بکیریم، مى توان Web Maintenance را Extended Product در نظر کرفت بدلیل اینکه بدون محصول اصلى ، این سرویس قابل انجام نبود. درباره Extended Product در Web Maintenance این موارد را خواهیم داشت: _back up Hosting - Fix Website Issues - Update Website براى added...
-
تکلیف جلسه 6، بخش دوم
دوشنبه 19 مرداد 1394 12:57
Main Product: طراحی یک وبسایت 1- Core Offer : این سایت براى کارکنان وزارت خارجه طراحى شده است که توسط آن از کو پن هاى خرید و سرویسهاى ارزانتر رستورانها، سالن هاى زیبایى و ... استفاده کنند.(شبیه به سایت تخفیفان). این سایت مى تواند اعضاى نامحدود داشته باشد. 2- Product Attributes : این وبسایت امکان انتخاب ٣ نوع مختلف...
-
تکلیف جلسه 6,بخش اول
دوشنبه 19 مرداد 1394 12:12
- - - Rented goods Service - S+O - Owned goods Service - S+N - Non goods Specialty Goods Shopping-goods Convenience-goods در شرکت تبلیغاتى یکى از سرویسهاى ما طراحى وب سایت است که جز Shopping goods به حساب مى آید و مشترى نیاز به کسب اطلاعات در باره این خدمات و مقایسه قیمت با سایر رقبا دارد. در این مورد ما خدمات...
-
تکلیف جلسه ٤، قیف خرید
دوشنبه 12 مرداد 1394 00:45
این متن بر اساس یک تجربه واقعى تنظیم شده است که من سعى دارم آن را در قالب موضوع درس جلسه گذشته توصیفش کنم: Pre- awareness: از آنجاییکه کشور امارات، کشورى اسلامى است طبیعتاً مناسبت هاى مذهبى بهترین زمان براى بعضى تبلیغات هستند. ما در این مرحله تلاش کردیم با حداقل هزینه تبلیغى گسترده را با Digital Media (Email & SMS...
-
تکلیف جلسه ٣
دوشنبه 22 تیر 1394 10:29
١. حس لذت / Pringles- Lay's-Nestle (محصولات غذایی) ٢. حس شادی دور همى / Mc Donald, -KFC- King Burger (رستوران هاى زنجیره اى) ٣. حس تعلق داشتن/ Facebook, -Linkedin,- Twitter (شبکه هاى اجتماعى) ٤. حس کنترل/ Samsung (دوربین مداربسته) ٥. حس امنیت / بیمه ایران ٦. حس قدرت طلبى/ Lockheed Martin ( اسلحه سازی) ٧. حس به رسمیت...
-
جلسه ٣ بازاریابى- آموخته هاى من
دوشنبه 22 تیر 1394 10:15
بازاریابى مجموعه اى است از علم (تئورى) و فن(اجرایى و عملى) یعنی: ١. درک و شناخت مشتریان هدف ٢. تطبیق منابع و توانمندیهاى سازمان با انتظارات ٣. ارائه پاسخ ارزشمند برای سودآورى و رابطه بایدار بین سازمان و مشترى * بازاریابى باید برون گرا باشد، آینه نباشد بلکه فضاى واسطه بین سازمان و مشترى باشد. تئورى x و y : x: کارهاى...
-
تکلیف جلسه ٢: مشتریان کسب و کار من
دوشنبه 15 تیر 1394 17:12
زمینه فعالیت ما زمینه اى است که رقباى بسیاری دارد و آنجه مشتریان را متمایل به همکاری و دریافت خدمات از ما مى کند، نمونه کارهاى باکیفیت، پیکیری های منظم و به موقع و خوش قول بودن ما در مورد زمان تحویل کارهاست. اصولآ بر خلاف ایران، شرکت ما بدون واسطه و رابطه تنها به دلیل قرار کرفتن در صفحه ابتدایی گو گل ، ٨٠ درصد مشتریان...
-
جلسه ٢ کلاس بازاریابى- آموخته های من
دوشنبه 15 تیر 1394 16:45
کسب و کار وسیله اى است براى رسیدن به اهداف اقتصادى و عرضه ایده ها در بازار. بطور کلی برای موفقیت در کسب و کار باید درباره خود و قابلیتهای خود اشراف کامل داشه باشیم. همینطور اکر این کسب و کار بصورت شراکتى انجام مى شود، شناخت درست از شرکا اهمیت زیادى دارد. براى رسیدن به این موفقیت اهداف بطور کامل باید مشخص باشند، کوتاه...
-
درباره شرکت
دوشنبه 8 تیر 1394 13:48
حدود ٣ سال بیش در شرایطى مسولیت مدیریت این شرکت را به عهده کرفتم که در اوج ورشکستکی بود و کلى بدهى داشت و تعدادى از کارکنان خوبش را از دست داده بود، حقوق ها عقب افتاده بود و مشتریها همه از دست رفته بودند. با تمام وجودم سعى کردم اول اعتماد کارکنانم را جلب کنم. به دلیل اینکه ٣ مدیر قبل از من نتوانسته بودند از بس حل...